top of page

Ørbækmarked

Så blev det igen tid for Ørbæk Marked, og ikke som sidste år hvor der lige inden markedet blev konstateret fugleinfluenza, ret tæt på. Så vi var i vante omgivelser som i 2022 hvor vi kunne vise et udsnit af vores Racefjerkræ. Op til markedet var der en noget dyster vejrudsigt med regn i store mængder, sådan gik det heldigvis ikke, kun en enkelt byge om søndagen, så faktisk rigtig fint markedsvejr.
Vi var med lørdag og søndag som tidligere, med tre racer lørdag og tre andre racer om søndagen.
Opstilling lørdag morgen gik ret hurtigt da der var en del medlemmer og andre hjælpere til at klare denne del, så vi var klar til markedet åbnede kl. 9.
Både lørdag og søndag gik rigtig fint med stor interesse for de forskellige dyr, mange spørgsmål, og kontakter blev der gjort hele weekenden igennem. Også efterfølgende har der været flere, som søgte kontakt og oplysninger om forskellige racer. Så vi må håbe det giver en del nye medlemmer.
Som billederne viser, har det været en god weekend med et fint Pr. arrangement for klubben.
Jørgen.

Hvidkilde Havemarked

Den 4 maj deltog klubben i Haveselskabet fine have marked på Hvidkilde gods ved Svendborg.

Dagen startede med noget trist regnvejr da vi kørte derned af.

Vi ankom til pladsen hvor vi skulle have standen op i et øjebliks ophold i vejret.

Fremmødte på dagen var undertegnede, Paul Frederiksen, Lene Sørensen fra bestyrelsen. Jack Tangaa som havde valgt og holde os med selvskab på dagen. Morten Clausen og hans familie stødte ligeledes til og hjalp med opsætning af standen.

Da regnen stoppede fik vi sat en fin stand op inden regnvejret kom tilbage.

Dyr der var med var Heidi Frederiksens fine bantam. Undertegnedes røde dværgwyandotter og Morten Clausens flotte brun sort porcelæns farvet Sussex.

Humøret var højt og tid til morgenmad.

Pladsen åbnede og der var køer af mennesker der ventede på at komme ind.

Under hele åbningstiden var teltet utrolig godt  besøgt og vi havde til tider svært ved og følge med i alle henvendelser omkring høns og hønsehold.

Jeg tog min dværgwyandot hane ud af buret og satte mig ned med en masse børn og forældre så de kunne lå lov til og røre en hane.

Interessen var enorm og der var fuld knald på hele vejen igennem.

Der kom en masse gode snakke ud af det og en masse spørgsmål blev stillet og svaret på.

Da dagen var ved at oprunde kom Morten og hans familie igen tilbage og Heidi var også kommet ind i standen.

Pladsen lukkede kl. 16 og vi begyndte og og pakke sammen igen. Og 1.2.3. så var der pakket sammen.

Bestyrelsen takker for hjælpen derned til dem der var kommet og for vi måtte være med dernede igen.